Zapytaj eksperta! tel. 883-663-771
Bezpieczny zwrot w ciągu 30 dni
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Halitoza, czyli jak skutecznie walczyć z nieświeżym oddechem?

2019-07-04
Halitoza, czyli jak skutecznie walczyć z nieświeżym oddechem?
Nieprzyjemny zapach z ust, czyli halitoza to dość powszechna przypadłość, której według różnych analiz może doświadczać nawet co czwarta osoba. Najczęstszą przyczyną schorzenia jest po prostu niewłaściwa higieny jamy ustnej i stany zapalne dziąseł. Halitoza może być również pochodną zaawansowanej próchnicy czy paradontozy, schorzeń laryngologicznych i gastrycznych, a także objawem niektórych schorzeń ogólnoustrojowych, na przykład cukrzycy czy choroby nerek.

Naturalne metody walki z nieprzyjemnym zapachem z ust

Najprostszym sposobem na pozbycie się nieprzyjemnego zapachu z ust jest profilaktyka, czyli dbanie o zdrowie swoich zębów i dziąseł. Podstawą działa jest w tym przypadku regularne szczotkowanie zębów, a także płukanie jamy ustnej różnymi rodzajami płynów o właściwościach dezynfekujących. Na rynku znajdziemy profesjonalne płyny do płukania jamy ustnej na nieświeży oddech, ale jeśli chcemy pozostać przy naturalnych metodach walki z halitozą, możemy wybrać klasyczną zieloną herbatę. Zielona herbata to doskonałe źródło polifenoli, które hamują rozwój bakterii beztlenowych. To właśnie ten typ bakterii odpowiada za powstawanie nieprzyjemnego zapachu z ust, choć trzeba podkreślić, że nie jest tak w każdym przypadku (halitozę mogą powodować również inne bakterie). Poza piciem zielonej herbaty należy pamiętać o właściwym nawodnieniu organizmu. Stany odwodnienia mogą bowiem przyczyniać się do nasilenia zjawiska nieprzyjemnego zapachu z ust.

Jakie środki stomatologiczne na halitozę?

Gdy nie znamy przyczyny nieprzyjemnego zapachu z ust, pierwsze co powinniśmy zrobić, to zapisać się na wizytę do stomatologa. Najczęstszą przyczyną halitozy jest próchnica, zapalenie dziąseł lub paradontoza i leczenie zasadniczego schorzenia pomoże w neutralizacji objawów halitozy. Gdy nieprzyjemny zapach jest pochodną naszego lenistwa i zaniedbania codziennych zabiegów higienicznych, warto zaopatrzyć się w dobrej jakości szczoteczkę, pastę do zębów, płyn do płukania jamy ustnej czy nici dentystyczne i zacząć po prostu dbać o swoje zęby. Pasty do zębów na nieświeży oddech pomogą zneutralizować problem i będą doskonałym wyborem również dla tych osób, u których halitoza jest pochodną innego rodzaju schorzenia niż schorzenie jamy ustnej. Warto również sięgnąć po wspomniane wcześniej płyny do płukania jamy ustnej na nieświeży oddech. Gdy poczujemy niesmak w ustach, wystarczy przepłukać jamę ustną niewielką ilością płynu o odświeżających właściwościach.

Jeśli płyny i pasty do zębów na nieświeży oddech nie pomagają, a stomatolog nie stwierdził próchnicy zębów, paradontozy czy innych schorzeń jamy ustnej, warto skonsultować się z lekarzem internistą, który skieruje nas do odpowiedniego lekarza specjalisty, na przykład do laryngologa lub gastrologa.
Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2019

Polecane

2024-07-18
Obsługa Ok. Sprawna i szybka