Jak pakujemy towar?
Jak pakujemy towar w Domowym Stomatologu?
Zakupy przez internet (na odległość) zawsze wiązały się z transportem. Dla nas jest to bardzo ważny moment, ponieważ nie mamy pełnej kontroli nad zamówieniem. Z jednej strony chodzi o czas dostarczenia paczki do klienta, a z drugiej o należyte obchodzenie się z towarem. W przypadku czasu dostawy wszystko zależy od przewoźnika i mówimy tutaj o 24-72 godzinach. Jednak to co nas najbardziej teraz interesuje, to właśnie sposób w jaki nasza paczka jest traktowana przez przewoźnika.
Wszyscy znamy filmiki, na których pracownicy różnych firm rzucają, zgniatają, ściskają i ogólnie rzecz ujmując "testują" wytrzymałość paczek. Oczywiście są to wyjątkowe sytuacje, ale z drugiej strony należy o nich pamiętać, aby przygotować paczkę na najgorsze - dzięki temu nadana przesyłka spokojnie zniesie trudy zwykłego transportu. W związku z tym staramy się przewidywać co ewentualnie może stać się z przesyłką w drodze do klienta i dokładnym zapakowaniem zamówienie próbujemy temu przeciwdziałać, aby produkty dotarły nienaruszone.
Jak przygotowujemy zamówienia do wysyłki?
Wasze zamówienia dzielimy na dwie grupy — listy i paczki.
LISTY (koperty)
W listy (koperty) wkładamy towary małogabarytowe, np końcówki wymienne, nici dentystyczne, paski wybielające, szczoteczki manualne. Najczęściej te przedmioty mają własne wytrzymałe opakowania i na czas transportu wystarczy im koperta pęcherzykowa (bąbelkowa). Zdarza się jednak, że dla pewności część towarów owijamy dodatkową warstwą foli pęcherzykowej lub dodajemy karton, aby przesyłka była bardziej sztywna. Zamknięcie na wszelki wypadek oklejamy taśmą.
PACZKI
Najciekawsze jest jednak pakowanie szczoteczek elektrycznych. Najpierw (o ile opakowanie nam pozwala) sprawdzamy czy zestaw w pudelku jest kompletny, a przy okazji na chwilkę włączamy szczoteczkę. Wypełniamy karty gwarancyjne, doczepiamy paragon i dodajemy instrukcję obsługi.
Następnie pudełko jest owijane podwójną warstwą folii pęcherzykowej. Całość wkładana jest do kartonu. Puste przestrzenie są wypełniane tym, co zagwarantuje bezpieczeństwo. Są to różne materiały, np styropian czy gąbki z kartonów po sprzęcie RTV. Staramy się wykorzystywać rzeczy, które dla innych nie miałyby już żadnej wartości. Taki mały domowy recykling.
Karton zaklejamy w zależności od rodzaju transportu. W przypadku kuriera pudełko oklejamy czarną taśmą, następnie wkładamy w firmowy worek foliowy i całość oklejamy jeszcze taśmą bezpieczeństwa. Nienaruszona czarna taśma na pudełku gwarantuje, że nikt się do niego nie dobierał, zaś taśma bezpieczeństwa przypomina o sprawdzeniu przesyłki.
W przypadku wysyłki Pocztą lub Paczkomatami pudełko jest owijane w czarną folię, co gwarantuje ochronę przed wodą.
Opisane sposoby jak do tej pory zagwarantowały, że każda paczka dotarła do adresata w stanie nienaruszonym.
Gdyby jednak było inaczej prosimy o nie przyjmowanie paczki i spisanie protokołu szkodowego, który będzie zawierał opis stanu paczki i jej zawartości, dane kuriera/listonosza i jego podpis wraz datą. Należy się z nami niezwłocznie skontaktować abyśmy mogli rozpocząć proces reklamacyjny.